Alla inlägg den 17 november 2008

Av Jenny - 17 november 2008 21:50


Tja´ba´ tjena hallå på er!

Just nu är jag snuskigt trött. Hann bara sätta mig på bussen hem efter jobbet, så somnade jag på studs. Efter ett tag ringer en killkompis på nallen och väcker mig. Vi pratar ett tag, avslutar samtalet…och Fröken Sömntuta somnar omedelbart om igen! Jag tittar upp efter ett tag och upptäcker till min förvåning att bussen har ändrat riktning och är nu på väg in till stan (Sthlm) igen! Shit pommes frites, jag hade missat att kliva av vid ändhållplatsen och nu satt jag alldeles ensam i bussen.

Jag gick fram till busschaffisen och frågade vart han skulle köra. Han blev förvånad att jag var kvar och sa att han inte hade lagt märke till mig när dom sista passagerarna klev av. Ja, jag klandrade honom inte för jag vet att jag är svår att upptäcka eftersom jag är så liten och smärt, hehe! ;-) Jaja, hur som helst, jag bad om att få bli avsläppt. Han stannade till vid en stor trafikplats på E18. Där gick jag över motorvägen och inväntade en ny buss som tog mig tillbaka till min hemort. Denna lilla försovningen gjorde att jag kom hem en timme senare än vanligt. Bra jobbat Jenny! ;-D

Ikväll höll jag på att somna framför tv:n. Varför är jag så trött måntro? Antingen beror det på att jag har sovit för lite i helgen, att jag har motionerat mycket under helgen eller ett tredje skäl kan vara sockerbrist.. Jag har nämligen fattat ett beslut att sluta dricka coca cola och energidricka från och med idag. Jag ääälskar coca cola! I flera års tid har jag druckit två till tre colaburkar om dagen och en energidricka om dagen. En colaburk innehåller visst 6 sockerbitar och en energidricka innehåller 8 sockerbitar. Det blir grymt mycket sockerbitar totalt! Holy cow! Så nu måste jag försöka avvänja kroppen från allt uppiggande socker… Det ska bli intressant att se om jag klarar det. :-O

Nu ska jag äta popcorn och dricka multivitamindryck (Obs, ej cola!) och titta på Prison Break.

Vinkelivink!



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards