Alla inlägg den 9 november 2008

Av Jenny - 9 november 2008 19:18


Jaha, idag har jag fått reda på något nytt: "Kinky sexliv gör dig lyckligare". Hm.. Här kan ni läsa hela artikeln från Expressen:
"En australiensisk undersökning visar att människor som har ett avancerat sexliv är lyckligare än andra. Par som praktiserar till exempel s/m-sex visade sig vara mer harmoniska än de som praktiserar " vanligt" sex, skriver kk.no. 20 000 människor deltog i studien vid universitetet  New South Wales i Australien och resultatet förvånade forskarna. De cirka två procent av studiens deltagare som praktiserade sadomasochistiskt sex och så kallad bondage var överlag mer harmoniska och tillfreds med livet än de som hade så kallat ordinärt sex, skriver kk.no.

En uppfattning som tidigare rått var att de som drogs till s/m och andra avancerade sexformer utsatts för trauma och övergrepp i barndomen- men så är alltså inte fallet. Undersökningen visade också att par som praktiserar s/m inte är mer aggressiva eller ångestladdade än andra. De var också minst stressade psykiskt.


Forskarna är inte helt säkra på varför det är så här, men en teori är att människor med ett alternativt sexliv är mer i harmoni med sig själva för att de valt att göra något ovanligt och är bekväma med det beslutet, skriver kk.no."


Oh la la... Det där ska jag ta och fundera lite på. Haha! Det är ju upp till var och en om, och i så fall hur dom vill krydda sexlivet. Om båda parter är med på att ha s/m-sex är det ju bara att "tuta och köra" (haha, vad porrigt det lät då!).. Jag tänker dock inte skriva i min blogg vad jag själv tycker om att ha kinky sex. Om jag skrev att jag tycker om det kanske ni blir förfärade och om jag skriver att jag inte tycker om det så kanske ni tycker att jag är en tråkfia. Vad vet jag? Hihi!


Här är en bild som jag hittade som relaterade till detta ämne. Eftersom min blogg inte är barnförbjuden, så var jag tvungen att plocka fram mina konstnärliga gener och censurera bilden lite. *smile*








Av Jenny - 9 november 2008 00:59


En fin ballad med en underbar text...














Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards