Alla inlägg den 11 november 2008

Av Jenny - 11 november 2008 21:00


Det var fjong på den där pizzan må jag säga! Tur att det inte är någon i närheten just nu, för jag stinker vitlök. Jag och min bonusfarmor (hon som fick en hjärtinfarkt för ca två veckor sedan) har ätit varsin pizza ikväll på Restaurang Pompei vid Odenplan. Vi beställde in likadana pizzor med bayonne-skinka, pepperonikorv, Karl Johan-svamp, ruccola, färsk vitlök och olivolja. Inte dum alls. Jag åt allt utom korven, för den var för stark tyckte jag..

Innan vi gick till restaurangen var jag hem till farmor som bor i Vasastan och skrev STORA lappar med nödnumret 112 och klistrade fast dom på eller i närheten av hennes telefoner. Man vet ju aldrig om hon skulle få en till hjärtinfarkt och glömma bort vilket nummer hon ska slå för att tillkalla ambulans. Hon var själv väldigt förvånad över att hon kom ihåg numret nu senast när hon fick den där infarkten. Sen hjälpte jag henne även med att söka fram kanalen TV4+ på tv:n så att hon kan se på sitt favvo-program Dr Phil. Jag kanske borde byta karriär och bli tv-installatör-mekaniker istället, för mamma vill att jag ska komma och hjälpa henne med att installera sin nya video. Det är ju inget krångligt tycker jag, men mamma tycker det och menar på att jag är så teknisk av mig.. Hm..

Vet ni vad jag har gjort idag!? Nä, det kan ni ju inte veta… *smile* Jag har bokat en tid till att gå och få helkroppsbehandling, där även ansiktet och hårbotten får massage. Åh, vad underbart det ska bli! Det är min 30-årspresent från Sissi och Mouna. Det var så länge sen jag fick massage! Hm.. njae, förresten.. jag har fått massage av den trevlige killen som jag har träffat. :-D Han är snäll. Jag älskar att få massage, men det gör nog dom flesta.

Nu ska jag krypa ner i sängen och mysa med en bok. Ska försöka somna i någorlunda god tid, så att jag är utvilad imorgon. Min närmsta kollega är sjuk, så jag får hålla ställningarna själv på jobbet.

En varm godnattkram från Jenny



Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards