Alla inlägg den 18 november 2008

Av Jenny - 18 november 2008 21:31


Har just tittat på det svenska programmet SOS Familj. Jag tycker att det är jätte-intressant. Som jag har nämnt tidigare så ligger barn mig varmt om hjärtat. Dessa underbara små människor. Jag tycker att barn ger en så mycket och jag kan i min tur få ge tillbaka. När jag jobbade med barn förut, fick jag så många fina kontakter. Dessa minnen vårdar jag ömt i mitt hjärta. Jag kan själv vara väldigt barnslig ibland. När jag jobbade på dagis och fritids tyckte jag att det var superkul att tex bygga snögubbar, snögrottor och klättra i träd. På dagis var jag ansvarig för pysselstunderna med barnen. Då tog jag ut några pojkar och flickor åt gången som jag målade med, vi byggde bland annat stenfigurer eller bakade tillsammans. :-P


Något som jag oxå älskade var att sitta i soffgruppen med barnen och läsa högt för dom. Sagoläsning är verkligen något som både flickor och pojkar uppskattar. Jag läste en sida och sedan visade jag bilderna i boken så att alla skulle få se dom. Jag hade tur, för det var alltid något barn som frågade om dom kunde få sitta på ryggstödet bakom mig och borsta mitt hår, göra olika frisyrer eller massera mina axlar. Helt underbart att få bli ompysslad så där. *smile*


Här under kan ni se bilder på "mina" dagisbarn och ett kort på dagisbarnet Anna som brukade komma hem till mig och leka. På detta kort bakar vi tillsammans. Skoj skoj! Jag är så glad att ha fått chansen att jobba med barn. :-D Ni kanske undrar varför jag skrev detta inlägg? Det är bara för att jag blev påmind om barn när jag såg SOS Familj-programmet och jag saknar mina goa dagisbarn. ;-)




Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards