Alla inlägg den 12 november 2008

Av Jenny - 12 november 2008 22:50


Så här såg jag ut i morse när jag ställde mig framför spegeln.. Eller rättare sagt det kändes som att jag såg ut så här. Ni tjejer vet säkert vad jag menar.. Det var en sån där dag då man undrar om det är något fel på hallspegeln.. Kan det möjligtvis vara så att någon filur bytt ut min hallspegel under natten och hängt upp en spegel från Skrattkammaren på Gröna Lund istället? Jag kände mig pluffsig, osexig, glåmig, blek och mitt hår var utbytt mot Pomperipossas kvast! Hua.. vilken start på dagen. :-o

Jag gjorde mig iordning och kastade åter en flukt i spegeln för att begrunda resultatet av morgonens uppfräshningsförsök. Jodå, nu såg man lite bättre ut. :-)

Ibland förstår jag inte hur SL (Stockholms Lokaltrafik) tänker? I en veckas tid nu har tåget varit avstängt första sträckan pga ”tekniskt fel”. Spåret är avstängt före min station, så tåget startar alltså där jag kliver på. Det som jag tycker är så otroligt konstigt är att dom i och med detta har kortat ner tåget till tre vagnar istället för sex som det brukar vara.. Varför då? Det är ju fortfarande rusningstid och det är lika mycket folk som ska in till huvudstaden och jobba som före avstängningen. Eftersom jag kliver på i början av resan så har jag hittills lyckats få en sittplats, men redan vid nästa station börjar folk få stå. Sista återstående halvan av sträckan är människorna tvungna att stå som packade sillar längs med vagnarnas mittgångar. Jag tycker så synd om dom! Jag är besviken på SL i detta fallet. :-(

Något som fick mig på bättre humör var den underbara syn som mötte mig när jag tittade ut genom tågfönstret. Där uppe på himlen fanns en otroligt vacker regnbåge! Det spöregnade i princip hela dagen igår och troligen har det regnat i natt också. Nu började dom gråa molnen skingra sig och en blå himmel gjorde sig gällande istället. Solen sken och framkallade ett förunderligt ljus. Det såg nästan trolskt ut.. och kronan på verket var alltså den fantastiskt färglada regnbågen. Lovely! :-D

Min arbetsdag har flytit på bra trots att jag har fått klara mig utan min kollega som är sjuk. Jag kände mig riktigt nöjd vid ett tillfälle, då jag lyckades komma på ett sätt som kortade ner ett arbetsmoment med säkert en timme. Det kändes grymt bra! Duktig Jenny! :-D

När jag kom innanför dörren här hemma efter arbetsdagens slut, hoppade jag i mina träningskläder och drog ner till gymmet på direkten. Jag ska vara uppriktig och erkänna att min träningslust idag var i det närmaste obefintlig. MEN jag tränade ändå. Det blev bara en timmes träning, men det var ju bättre än inget alls.

Kvällen har gått åt till att ha tvättstugan. Intresseklubben antecknar va? *fniss* ;-)

För några dagar sedan ringde en killkompis till mig. Han frågade mig hur han skulle gå till väga för att fånga en viss tjejs intresse. Han undrade hur pass mycket intresse ska/kan man visa? Hur ”på” ska/kan man vara? Ska man rentav bara hålla det på en kompisnivå till att börja med? Hur gör man för att inte skrämma iväg den man är intresserad av? Jag är inte så bra på att ge svar på dessa frågor, men jag försökte i alla fall att komma med några goda råd. Du som läser detta inlägg, har du några bra tips att ge? Skriv gärna en kommentar.

Buenas noches amigos. :-)


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards