Alla inlägg den 27 november 2008

Av Jenny - 27 november 2008 22:38


Idag har jag gjort ett test i en tidning. Det är kul med test, men man får ta dom med en nypa salt såklart. Dagens test innebar att man kunde ta reda på vilken personlighetstyp man är och jag tycker nog att mitt testresultat stämde ganska bra: Vanligtvis väldigt populär (ähum, populär och populär.. det beror ju på hur man ser det..). Starka band till hemmet och familjen (det stämmer faktiskt väldigt väl tycker jag). Uppträder lugnt och oroar mig sällan (jag är för det mesta lugn förutom när jag får mina barnsliga spralliga ryck *fniss*). Är ofta konsekvent, lojal och beskyddande (ja det stämmer faktiskt). Har förmågan att se helheten och planerar långsiktigt (det beror helt på vad det gäller..).

En intuitiv tänkare som är flexibel, verbal och socialt begåvad (min intuition funkar ganska bra för det mesta och eftersom jag jobbar som konsult och byter arbetsplats ofta, måste jag säga att jag är väldigt flexibel. När jag känner mig bekväm med människorna jag umgås med, så har jag inga problem att vara social heller). Fantasifull, empatisk och omhändertagande (jag har en rejäl skopa med fantasi och jag månar om mina nära och kära, så det där sista stämmer också bra). Ja men det där testet stämde ju faktiskt riktig bra. Blev faktiskt ganska förvånad för det är långifrån alla test som gör det.. :-)

Som ni vet har det snöat rejält de senaste dagarna i Uppland. När årets första snö kommer, så kallas det inte för vinter bland oss 08:or, utan det kallas för ”snökaos”. Vi blir lika förvånade och tagna på sängen varje år som snön kommer verkar det som. Bilar kör av vägen och tåg- och busstrafiken står still eller dras med stora förseningar.. Hörde någonstans att regeringen har dragit in på resurserna när det gäller snöröjning för de menar på att vi knappt har någon vinter längre.

Allt detta snöande har inte påverkat mig mycket mer än att jag har fått planera min restid lite annorlunda. Jag har räknat med att det blir förseningar i kollektivtrafiken och har således åkt hemifrån en halvtimme tidigare och kommit hem en halvtimme senare än normalt. I måndags körde bussen fast i snön vid en busshållplats på vägen hem från jobbet. Jag satt som vanligt och sov när jag väcktes av att chauffören rusade motorn och gasade järnet för att komma loss. Men det gick inge´vidare, så vi resenärer fick invänta en annan buss och byta till den istället.

Jag tycker att det ser så otroligt fint ut med all snön. Vi har fått runt 40 centimeter snö. I måndags när jag hade tvättstugan på kvällen passade jag på att ta ett kort på min innergård för att visa er hur mycket snö som kommit. Ni kan se fotot längst nederst i detta inlägg. Älskar när alla träd och granar är snötäckta. Det ser så mysigt vintrigt ut då. :-D

Tyvärr är det redan plusgrader och snön håller på att töa för fullt nu. :-( Det är brunslaskigt och moddigt överallt. Vet ni vad jag verkligen avskyr? Jo, det är när man går längs med ett hus och det droppar ner från taket..rakt ner i hårbotten på en! En stor kall droppe mitt uppe i knoppen som sedan rinner längs med hårbotten. Iiiih, vad obehagligt jag tycker att det är! Jag ryser bara vid tanken. Jag har de senaste dagarna fått flera såna där dummis-droppar i kålan. Blää. :-S Är det fler än jag som vill bojkotta såna där takdroppar eller gör jag en höna av en fjäder kanske? *smile*

Nu ska jag berätta något tråkigt.. Imorgon jobbar jag min sista dag på det där investmentbolaget som jag har varit uthyrd till i nästan två månader. Jag har njutit i fulla drag av att få sluta redan kl 14.30 på dagarna. Arbetskollegorna och arbetsuppgifterna har varit underbara! Så det är med sorg som jag lämnar detta ställe.. På måndag börjar jag på ett nytt företag och då är jag tvungen att jobba ända till kl 17.30 Vilken omställning det kommer att bli! :-o Tur att detta uppdrag bara varar en vecka. Eftersom jag har flera mils hemresa så tar det sin lilla tid att komma hem, så det kommer nog att kännas som om halva kvällen tagit slut redan..

Vad tråkigt.. Nu har klockan hunnit bli så där mycket igen, så jag hinner inte skriva om allt jag tänkte skriva om denna gång. Jag är i alla fall jätteglad, för imorgon efter jobbet ska jag ta bilen och åka upp till min snygging som bor över 30 mil härifrån. Vi ska umgås hela helgen. Det ska bli så underbart. Jippey! :-D

Hejdå och god natt!

Avslutar med ett meddelande från banken: ”På grund av den nuvarande finanskrisen har vi designat en ny spargris, som passar bättre. Spargrisen kan hämtas på Ert lokala bankkontor.”


Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards