Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Dumma program som får mig att gråta!

Av Jenny - 13 november 2008 18:52


Jag vet inte om jag ska se på Extreme Home Makeover några fler gånger. Dagens avsnitt gjorde mig alldeles utmattad. Mina tårar har runnit i en hel timme. Det var så hjärtegripande. En mamma i min ålder blev ensam med sex barn i åldrarna 1-12 år när hennes man plötsligt dog på julaftonen. Dom hade nyligen köpt ett hus med giftiga sporer i källaren (mögel). Obduktionen visade att det var dessa som ledde till hennes mans död. Familjen var tvungen att flytta ut på direkten och bo hos släkt och vänner. Vilket fruktansvärt öde! Jag grät så att jag inte hade någon mascara kvar.. Puh!


Nu byter vi ämne.. I morse, när jag satt mig på tåget, började jag gräva i min plastkasse efter min bok som jag tänkte läsa.. Istället för boken fick jag upp en vattenflaska och mina träningsdojjor! Va? Vad gjorde dom där i påsen? Jo, Fröken Jenny hade helt uppenbarligen haft tankarna någon helt annanstans när hon lämnade lägenheten på morgonen.. Istället för att ta kassen med paraplyet och boken, så nappade hon åt sig kassen med träningsgrejorna istället.  ;-) Knas knas! Nu har mina träningsskor fått sig en dagstur fram och tebax till stora staden. Hm..det kanske man skulle skriva en barnbok om kanske? ”The Great Adventure of the grey Training-Shoes” kanske skulle bli en bra titel? Nä, nu fantiserar du igen, Jenny! Det var väl det du gjorde i morse när du tog fel påse kan jag tro.. *smile*


Idag fick jag ett mail från min killkompis som jag berättade om i gårdagens inlägg. Ni vet han som är intresserad av den där tjejen som han träffade på en dans för några veckor sedan. Han skrev att han hade läst mitt inlägg från igår och han uppskattade att jag försökte hjälpa honom genom att be om tips av er läsare hur han ska gå till väga för att fånga hennes intresse. Han berättade för mig förut att dom har träffats på ytterligare några danser efter deras första möte och har hunnit dansa flera danser med varandra. Dom mailar till varandra, men hittills har det mest handlat om allmäna ting som till exempel deras gemensamma intresse: dansen.


Frågan han klurar på nu är hur han ska gå till väga för att visa sitt intresse, få henne att förstå att han är intresserad av henne mer än bara som vän. Han vill inte vara för påflugen om ni förstår vad jag menar.. Han undrar om det är okej att erbjuda att hon kan få sova hos honom när hon ska gå på en danskurs under en helg på samma ort där han bor. Hon bor nämligen tio mil därifrån. Vad tycker ni? Har ni några goda råd att ge? :-) Kommentera gärna. Det är inte alltid lätt att vara förälskad..


Imorgon, fredag, slutar jag redan kl 13.45 Hur skönt som helst att sluta så tidigt! Då ska jag ta bilen och åka upp till han som ger mig pirr-i-magen. Det kommer att bli en kanonhelg! Jag tar med mig mitt bästa myshumör och lite vin. ;-P  


 
 
Ingen bild

Z

14 november 2008 08:48

Klart han ska bjuda in henne.. vad har han att förlora!!! man kan ju inte bara gå o tråna heller!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards