Direktlänk till inlägg 22 november 2008

Ett vackert vitt snölandskap..

Av Jenny - 22 november 2008 08:33


Kompakt tystnad. Huset sover. Jag öppnar ögonen litegrann och kikar på klockan som står bredvid sängen. De röda digitala siffrorna visar 07:26. Det är lördag morgon. Jag sluter åter mina ögon. För en vecka sedan låg jag bredvid en snygg man och njöt av hans närhet. Nu ligger jag ensam. Sängen är varm och skön. Funderar på om jag ska ligga kvar eller stiga upp. Igår kändes det som att jag hade en förkylning på gång. Jag känner efter lite… nej idag känns det bättre tack och lov. Jag stannade hemma från dansen igår. Var alldeles för utslagen för att åka iväg. Kröp i säng redan vid 22-tiden och slocknade som ett ljus. Trots att det var fredagskväll..

Funderar åter på om jag ska ligga kvar under det varma täcket eller om jag ska gå upp. Bestämmer mig för det sista alternativet. Jag känner mig underbart utvilad och tycker att det har sin charm att vara uppe när de flesta andra fortfarande sover.

Drar på mig ett par joggingbyxor, en t-shirt och en fleecetröja. Vinklar upp persiennen och blir alldeles hänförd. Världen som möter mig där utanför är alldeles vit. Årets första ordentliga snöfall har kommit. Jag öppnar balkongdörren och kliver ut.

Står där stilla och insuper det vackra vinterlandskapet. De stora snöflingorna liknar bomullstussar. De faller sakta och majestätiskt ner från himlen. Några faller från höger, några från vänster, andra singlar rakt ner och en del flyger lite upp och ner, precis som om de inte kan bestämma sig vart de ska någonstans. Luften är alldeles tjock med vita vackra flingor.

Det är fortfarande skumt ute. Precis som om natten inte vill släppa taget och ge plats åt den nya dagen. Snön ligger som ett täcke på marken och dämpar alla ljud. Det är riktigt tyst. Skulle nästan kännas som ett helgerån att ens våga bryta stillheten. Det känns som att naturen håller andan och är häpen över den nya årstiden som gör entré..

Minuterna går. Jag fryser inte. Det blåser knappt något alls. Jag känner mig glad inombords. Längtar faktiskt efter att få åka skidor. Skulle vara kul att ge sig ut på tur i naturen och ha med sig smörgåsar och varm blåbärssoppa. Eller varför inte sätta på sig pjäxor och slalomskidor och glida ner för backarna. Efter några timmars åkande ställer man skidorna utanför värmestugan och kliver in i den sköna värmen inomhus. Då skulle jag gärna beställa varm choklad med vispgrädde. I min värld hör slalomåkning och varm choklad med vispgrädde ihop.. Mums fillibabba. :-)

Jag vänder mig om och går in igen. Nu är den underbara helgen här. Om ett tag ska jag iväg för att få en 90 minuters helkroppsmassage. Visst är det synd om mig? *smile*    

Vinterkramar från Jenny!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 3 juni 2014 20:48

Hellou!   Nu har Erik hunnit bli 15 månader och jag mår toppen! Har gått ner alla 18 gravkilon plus några extra kilon och alla fysiska och psykiska besvär är borta. Jippey!   Erik väger 12 kg och är 80 cm lång. Världens snällaste unge är han....

Av Jenny - 8 mars 2014 08:23

Hej!   Nu har Erik fyllt ett år! Stora killen kan inte gå själv ännu, men det är nog bara en tidsfråga innan han släpper taget och stapplar iväg på egen hand.   Han säger två ord: "den" och "där". Allting ska pekas på och så säger han den nä...

Av Jenny - 23 januari 2014 19:30

Hej!   Snart, om 22 dagar rättare bestämt, kommer min älskade son att fylla ett år. Ett år har gått sen mitt liv förändrades totalt och jag blev mamma. Det var jättetungt i början eftersom jag drabbades av förlossningsdepression. Idag hittade jag...

Av Jenny - 5 december 2013 10:35

Morsning korsning!   Holy macaroni vad snabbt tiden går och vad fort lillskrutten utvecklas. Ja, jag vet att jag skrev det även i mitt förra inlägg men så är det verkligen. Nästa vecka fyller min lille pojke tio månader. Han har upptäckt att geno...

Av Jenny - 23 november 2013 16:51

Hellou!   Jag är ensam hemma just nu. Är tyvärr förkyld och har nackspärr. Även om det finns en del städande som jag skulle behöva göra, så är det bara att strunta i det och sitta ner och ta det lugnt. Klarar ju inte av att göra något när huvudet...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards